Skitkola!



Jag hade hittat ett sånt smarrigt recept på chokladkola med apelsinsmak som jag skulle göra idag. Satte glad i hågen på lite julmusik och började koka kola. Allt gick fint, men när jag skulle ha i chokladen skar sig skiten fastän jag gjorde precis som det stod i receptet. Arg som tusan slängde jag allt och fick diska grytan i evigheter innan den var ren. När jag lugnat ner mig lite googlade jag på hur man skulle undvika att det skar sig. Hittade tipset att man skulle hälla över kolan i en skål istället för att ha kvar den grytan för att undvika att det blev för varmt. Fortfarande lite glad och hoppfull satte jag igång igen, även om jag var lite mer tveksam den här gången. Den skar det sig inte andra försöket, men den blev torr på nåt vis. Vet inte om jag misslyckades igen eller om det ska vara så. Varken tålamodet eller grädden räckte dock till ett till försök så nu blir det lite halvdana chokladkolor till jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0