God fortsättning!

Jahapp, så var julen 2009 över. Vi firade svensk jul på julafton och engelsk jul på juldagen. Det har väl dessvärre slunkit ner alldeles för mycket godsaker, men jag får köra på den gamla klassikern att det inte vad man äter mellan jul och nyår som gör en tjock. Har tränat en timme idag och det var ju bra. Sedan slutade jag vara duktig och gjorde chokladbollar. Har bara smakat degen, men det är ju verkligen bland det godaste som finns. Tror inte jag har ätit en hemmagjord chokladboll sedan jag var liten. Mums!

A var lite rolig idag. Jag hade fått en stor kakburk med choklad i julklapp. Den öppnande han för en stund sedan och deklarerade generöst att jag gärna fick smaka. Tro fan det, sa jag. Det är ju min choklad. Jaha, just ja sa han glatt. Han har selektivt minne ibland. Äta sin frus choklad!? Värre än otrohet ju.... nästan i alla fall ;-)

Hoppas alla har haft en skön jul. God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0